Investiție veșnică în viitorii păstori – bucurie în studiul Evangheliei după Ioan la Seminarul Teologic Penticostal Assemblée de Dieu din Antananarivo

𝔖𝔢𝔪𝔦𝔫𝔞𝔯𝔲𝔩 𝔗𝔢𝔬𝔩𝔬𝔤𝔦𝔠 𝔄𝔇𝔇 𝔄𝔫𝔱𝔞𝔫𝔞𝔫𝔞𝔯𝔦𝔳𝔬 – 𝔈𝔳𝔞𝔫𝔤𝔥𝔢𝔩𝔦𝔞 𝔩𝔲𝔦 ℑ𝔬𝔞𝔫

Două zile pline de predare – marți și miercuri, au însemnat o evoluție serioasă în cunoașterea Evangheliei după Ioan. Am lucrat împreună, am lucrat pe grupuri, am avut timp de capelă, de închinare ori învățare, prin cântări, rugăciuni și chiar colectă.

Este al doilea an de când predau în Seminarul Teologic Penticostal ADD și îl consider un mare har. Fac parte dintr-un grup restrâns de dascăli care au primit acest drept de la Facultatea de Teologie din Springfield, SUA, și mă rog ca acest har care mi s-a acordat să aducă valoare în inimile studenților, viitori păstori ai Bisericii Assemblee de Dieu din Madagascar.

Ca să predau, călătoresc săptămânal circa 460-480 de km, prin munții și văile de Madagascar, care sunt mult diferite de ce înseamnă unndrum de Europa. O călătorie dus înseamnă aproape o zi de mers. Mai sunt și surprize: săptămâna trecută s-a stricat ceva la motor și am avut nevoie de tractare peste 120 de km. Am rămas în munți cu mașina, iar Ioana, soția mea, împreună cu prieteni din echipa noastră, Joy4Madagascar, pastorul Naina Sylvain, a anunțat Jandarmeria, ca nu cumva să fiu atacat și jefuit, sau, alte lucruri legate de un jaf.

https://youtu.be/5w7oHZFAQzM

Evanghelia după Ioan se așează pe structura numărului Șapte (7):

Șapte “semne” – miracole făcute de Isus, ca să dovedească că El este Hristosul -Mesia, că El este Fiul lui Dumnezeu, coborât din Cer, că în El avem “viața veșnică” ( Ioan 20:30-31);

Șapte Discursuri – în realitate, discuții contradictorii cu iudeii din Galileia sau Iudeea, în care Isus demonstrează că este mai mare decât Iacob și fiii lui (Ioan 4), mai mare decât Moise, și implicit, Legea (Ioan 6-7), mai mare decât Avraam (Ioan 8 ), iar ca punct culminant, climax al divinității lui Isus, deopotrivă cu Tatăl ( “Eu și Tatăl una suntem – 10:30); Într-un fel mai “voalat”, în anumite puncte, Evanghelia după Ioan seamnănă cu Epistola către Evrei, care descrie atât divinitatea Fiului, cât și Superioritatea acestuia asupra tuturor entităților spirituale extrem de importante pentru iudeii din vremea lui Hristos și de dinainte (îngerii, Moise, sacrificiile, Marele Preot);

Șapte Declarații ale Divinității lui Isus, născute în cadrul unor contexte diferite – este minunat să legi contextele, miracolele și discursurile de aceste declarații, în care Isus folosește sintagma din Exod 3:14 – “Eu sunt Cel ce sunt” și afirmă despre Sine Însuși:

– Eu sunt Pâinea vieții – 6:35;

– Eu sunt Lumina lumii – 8:12;

– Eu sunt Ușa – 10:9;

– Eu sunt Păstorul Cel Bun – 10:11;

– Eu sunt Învierea și Viața – 11:25;

– Eu sunt Calea, Adevărul și Viața – 14:6;

– Eu sunt Vița – 15:5;

În afară de asta, Evanghelia lui Ioan este Trinitariană, accentuându-se clar relația complexă între Tatăl- Fiul- Duhul Sfânt, și pneumatică, capitolele în care Duhul Sfânt va continua lucrarea Fiului și rolul Duhului Sfânt fiind evidente în Ioan 14-15-16.

https://youtu.be/vqBUPRgFP5s

Iată, așadar, cum ne delectăm inimile în cunoașterea Scripturilor la Seminarul Teologic Penticostal Assemblée de Dieu din Antananarivo. Slăvit să fie Dumnezeu pentru acest minunat timp de har și binecuvântare.

Din Antanananarivo,

Cu aleasă prețuire,

Misionar sau “pastor-misionar”, cum mă consider eu ca și chemare, Marcel Șaitiș

https://youtu.be/YmINk9Lr_-Q

Published by Marcel Saitis

Pastor misionar în Biserica Assemblies of God

One thought on “Investiție veșnică în viitorii păstori – bucurie în studiul Evangheliei după Ioan la Seminarul Teologic Penticostal Assemblée de Dieu din Antananarivo

Leave a comment